Zasady i tryb załatwiania skarg i wniosków.
- Każdy ma prawo do składania skarg i wniosków do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji
i instytucji społecznych. - Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób,
a także w interesie publicznym. Wniesienie skargi lub wniosku
w interesie innej osoby wymaga jej zgody. - Wszystkie skargi i wnioski wpływające do Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Krakowie rejestrowane są Rejestrze skarg i wniosków.
- W przypadku, gdy do rozpatrzenia skargi lub wniosku właściwym jest inny organ lub instytucja komórka organizacyjna Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Krakowie przekazuje ją właściwemu organowi lub instytucji do rozpatrzenia.
Forma wnoszenie skarg i wniosków.
Skargę lub wniosek można złożyć:
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Krakowie, ul. Lublańska 11; 31-410 Kraków;
- osobiście /ustnie lub pisemnie/ w siedzibie Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Krakowie, ul. Lublańska 11 Kraków od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00;
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: krakow.piw@wetgiw.gov.pl
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP na adres: /PIW_KRAKOW/skrytka;
- wysyłając faksem pod numer: 12 411 25 69
Termin rozpatrzenia skarg/wniosków.
Załatwienie skargi lub wniosku w postaci pisemnej odpowiedzi powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 1 miesiąca.
W razie niezałatwienia sprawy w terminie, wnoszący skargę lub wniosek zostaje zawiadomiony o przyczynach zwłoki i nowym terminie załatwienia sprawy.
Jeżeli organ, który otrzymał skargę lub wniosek nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, zobowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie do 7 dni przekazać ją właściwemu organowi/instytucji zawiadamiając o tym wnoszącego.
Tryb odwoławczy.
Postępowanie w sprawie rozpatrzenia skargi lub wniosku jest postępowaniem jednoinstancyjnym. Nie przewidziano w tym postępowaniu żadnych środków odwoławczych.
Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może wnieść ponownie skargę w przypadku wskazania nowych nie podnoszących we wcześniejszej skardze okoliczności do organu, który skargę rozpatrywał.
Natomiast wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu rozpatrzenia wniosku przysługuje prawo wniesienia skargi.
Ponadto Strona niezadowolona z załatwienia skargi lub wniosku może wnieść skargę do organu wyższego stopnia. Spowoduje to wszczęcie odrębnego postanowienia skargowego.